Kontakt

Ekologiczne Przedszkole Niepubliczne
Ekologiczne Przedszkole Niepubliczne
Małgorzata Domagała
ul. Parkowa 11
58-260 Bielawa
746 452 224
Fax: 746 452 224
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Logowanie

Zabawy Wielkanocne

Drodzy Rodzice:)

Niebawem Wielkanoc, jest to piękne i kolorowe święto, niestety dla większości dzieci święta Wielkanocne są mniej wyczekiwane i mniej atrakcyjne niż Boże Narodzenie. Postarajmy się zrobić wszystko,aby to zmienić, pokażmy naszemu dziecku piękno świąt Wielkiej nocy, przybliżmy zwyczaje tak, aby z radością w nich uczestniczyło 😍😊. Odpowiedzmy o tym jak to było, gdy my byliśmy dziećmi, i jakie zwyczaje były w Państwa domach.

Opowiadanie Wielkanocne

Przeczytajmy dziecku opowiadanie, porozmawiajmy o jego treści, to też dobry moment, aby opowiedzieć dziecku o zwyczajach i przygotowaniach w Państwa domach, gdy byliście dziećmi. Pomocne w tym mogąc być obrazki, które załączam.

 

W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła w domu dzieje są coś niezwykłego.

– Co mogło dziać się w domu?

Zajrzał do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka. Ania patrzyła co robi jej rodzina mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągną z szafy koszyk i postawił go na stole

I powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?

Wielkanocna matematyka

Do zabawy potrzebować będziemy:

  • kartki papieru kolorowego ( przynajmniej 3 kolory)
  • ołówek
  • nożyczki
  • koszyczek.

A więc zaczynamy 💪
Na kartkach wykonujemy szkic jajek, wspólnie z dzieckiem wycinamy je (ćwiczymy przy tym rączki) dobrze gdyby były to 3-4 "jajka" z każdego koloru. Siadamy na podłodze rozkładamy nasze "kolorowe pisanki" i koszyczek. Najpierw przypominamy sobie kolory podnosimy "pisankę", dziecko określa jej kolor i wymienia co jeszcze może być w takim samym kolorze np. żółte jak słoneczko, zielone jak  trawa itd. Następnie przechodzimy do liczenia. Prosimy, aby dziecko włożyło do koszyczka wszystkie "pisanki" koloru np. żółtego, gdy już to wykona prosimy aby je przeliczyło. Możemy również poprosić, aby do koszyczka włożone zostały 3 pisanki zielone i dwie żółte, zadajemy pytanie" ile jest teraz pisanek w koszyczku?" Kombinacji do tej zabawy jest dużo. Zapraszam do zabawy.

Miłego dnia🍀😊📚

 

Grzechotka i Czytankowo

GRZECHOTKA 🎶

Drodzy Rodzice:)
Poprzez budowanie instrumentów dzieci jednocześnie budują szacunek do własnoręcznie wykonanych dzieł. Mogą eksperymentować z instrumentami, muzykować i bawić się. Dzieci odkrywają przez to rozmaite odgłosy i dźwięki. Ważne, aby wykonane instrumenty wykorzystywane były w czasie zabawy, aby na nich grać, ponieważ w czasie zabawy dzieci nabierają różnych doświadczeń, na przykład, jak głośno, jak cicho, szybko czy wolno. Pobudzamy przy tym kreatywność w sposobach grania i rytmach, oraz różnicujemy percepcję dźwięków i odgłosów. Instrumenty pełnią ważną funkcję, ponieważ można za ich pomocą wyrazić emocje. Chciałabym zachęcić Państwa i moje kochane Pszczółki do wykonania własnych grzechotek 😊🎶

Do wykonania grzechotek będziemy potrzebować:

  • kubeczki po jogurcie
  • materiały do wypełnienia grzechotki (np. ziarna, fasolę, muszelki, małe kamyczki, makaron, guziki, koraliki)
  • papier gazetowy
  • gumki recepturki
  • kolorowy papier, lub bibuła
  • klej

!!! Pamiętajmy w zależności od wypełnienia, otrzymamy różne odgłosy

A więc zaczynamy 💪💪

  1. Kubeczek po jogurcie wypełniamy wybranym materiałem.
  2. Nad otworem umieszczamy papier gazetowy i przyklejamy klejem do brzegów. Dodatkowo przymocowujemy gumką recepturką.
  3. Z papieru gazetowego wydzielamy drobne kawałki (oczywiście to zadanie dzieci ;)) oklejamy nimi kubeczek, a jako ostatnią warstwę naklejamy kolorową bibułę. Szczególnie dokładnie musimy okleić kubeczek przy otworze, aby był stabilny. Można również okleić naszą grzechotkę tylko gazetami, a na końcu pomalować go kryjącą farbą plakatową.

Życzę udanej zabawy💪😍🍀🍀 pochwalcie się oczywiście swoimi własnoręcznie wykonanymi instrumentami 💞

  • 003

  • 002

Czytankowo📚

Zbudujmy wraz z naszym dzieckiem bazę:) do jej wykonania potrzebujemy jedynie KOCA, LAMPKI, ORAZ STOŁU;) nakryjmy stół kocem( mamy naszą bazę-namiot)  do środka połóżmy poduszki,pluszaki) schowajmy się tam i czytajmy ulubioną bajkę, później rozmawiamy o jej treści. 😍 fajnie gdyby stało się to naszym rytuałem codziennym💪

 

Miłego weekendu :)

Balony i Fasolka

Drodzy Rodzice:)
Chyba każde dziecko uwielbia balony 🎈😍, a ich lekkość i żywe kolory zachęcają do poruszania się za nimi. Dzisiaj chciałabym zaproponować ćwiczenia z balonami💪😊 a więc zaczynamy:

Ćwiczenia z Balonami

  • Podrzucamy balon wysoko go góry i uderzamy w niego rękami,aby nie spadł na ziemię.
  • Podrzucamy balon do góry i chwytamy go. Balon przerzucamy z jednej ręki do drugiej.
  • Kładziemy się na brzuchu i głową przesuwamy balon do przodu.
  • Poruszamy rękoma leżące na ziemi balony, udając pająki lub kraby.
  • Kładziemy się nie plecach i przekładamy balon z rąk do nóg i z powrotem.
  • Leżąc na plecach, podrzucamy balon do góry rękami lub nogami i podobnie je łapiemy.
  • Pozwalamy balonowi wędrować po ciele. Dzieci czują lekkość i strukturę balonu.
  • Prowadzimy balon wokół nóg w koło lub w ósemkę.

    !!! Najpierw rodzic pokazuje jak prawidłowo wykonywać ćwiczenie, udanej zabawy😊🍀💪

Hodowla fasolki🍀

Zachęcam do stworzenia małego ogródeczka w naszym domu:) na początek polecam zasadzić fasolkę. Radość dzieci, gdy fasolka zacznie kiełkować na pewno będzie ogromna, a obserwacja dzień po dniu stanie się rytuałem.😊 W załączeniu wysyłam instrukcję, zachęcam do dodawania zdjęć wykonanych prac plastycznych, oraz zdjęć hodowli na naszego Facebooka.
Pozdrawiam serdecznie 🍀🍀🍀

  • 004

 

Kartka dla Medyka

Drodzy Rodzice, kochane Pszczółki:)😍

Chciałabym zachęcić was do wzięcia udziału w akcji pod hasłem "KARTKA DLA MEDYKA".
W dniach od poniedziałku do środy bardzo proszę o wykonanie kartki czy też rysunku z życzeniami dla personelu medycznego w podziękowaniu za ich trudną pracę i znak wdzięczności:)

  • 015

Proszę o wysyłanie w komentarzach na przedszkolnym Facebooku, lub bezpośrednio do mnie prac.
Ja następnie umieszczę je na stronie www.specjalni.pl w zakładce naszej grupy, którą już utworzyłam.

Do dzieła kochani 😍💪🍀

Pszczółki w Domu

Tak nasze PSZCZÓŁKI spędzają czas w domu 😍
Budują piękne wieże z klocków, wykonują prace plastyczne, śpiewają piosenki, a nawet myją okna. Bardzo za Wami tęsknię! Mam nadzieję,że już niedługo wszyscy spotkamy się w przedszkolu i będziemy wspólnie tańczyć, śpiewać, uczyć się i bawić😊😍

  • 001

Pozdrawiam ciepło
Natalia Paciorkowska

Eksperyment z Wodą

Drodzy Rodzice,

Chciałabym dziś zachęcić do wykonania eksperymentów z wodą 🌊. Woda daje wiele możliwości eksperymentowania. Dzieci lubią próbować, co po niej pływa, a co w niej tonie. W czasie zabawy i poprzez eksperymenty wychwytują rzeczywiste związki i znajdują odpowiedzi na wiele swoich pytań, zabawa będzie jeszcze bardziej fascynująca ponieważ dzieci wykonywać ja będą razem ze swoimi kochanymi Rodzicami 😍 a więc zaczynamy 💪

  1. Stawiamy na środku pokoju, bądź łazienki dużą miskę z wodą (jeżeli mamy młodsze dziecko w domu możemy użyć wanienki) potrzebne nam będą jeszcze dwie kartki CZERWONA i NIEBIESKA, przedmioty które pływają (np.deseczka, patyczki, korek, styropian) oraz rzeczy które toną (np. łyżki, kulki, kamienie, monety, spinacze...)
    Dzieci muszą wypróbować co tonie w wodzie, a co nie, aby można było w jednoznaczny sposób posortować przedmioty, kładziemy z jednej strony miski kartkę niebieską - dla przedmiotów, które nie toną z drugiej zaś czerwoną - dla przedmiotów które toną. Na początku dzieci nazywają poszczególne materiały i próbują odgadnąć, co się stanie, kiedy przedmiot włożymy do wody. Następnie obserwujemy, co się stanie, gdy pływające przedmioty dociśniemy do dna miski (dzieci widzą, że rzeczy wypływają na wierzch) potem sortujemy wszystkie elementy.

  2. Papierowa gąsienica, praca ta jest bardzo łatwa w przygotowaniu, a po jej zakończeniu możemy się super bawić ze swoim dzieckiem 😍 zachęcam do zawodów gąsienic 💪💪

Pozdrawiam serdecznie i życzę udanej zabawy 🍀w załączeniu przesyłam instrukcję.

  • 008

  • 006

  • 007

  • 010

  • 009