Piątkowy poranek Mrówki rozpoczęły jak zawsze od „gimnastyki buzi i języka” następnie przeszliśmy do zabaw logopedycznych, które uwielbiamy. Celem ćwiczeń oddechowych jest wykształcenie u Mróweczek prawidłowego toru oddechowego tzn. wdychania powietrza nosem a wydychania ustami. Ćwiczenia oddechowe pomagają dzieciom w wydłużaniu fazy wydechowej i ekonomicznemu zużywaniu powietrza podczas mówienia, dzięki temu mogą mówić płynnie i swobodnie, działają również relaksująco i uspakajająco. Zajęcia zakończyliśmy zabawą wyciszającą "głuchy telefon".
Mrówki chcąc przyśpieszyć nadejście wiosny postanowiły założyć w sali zielony ogródek. Zgromadziły potrzebne rzeczy: doniczki, słoiki, gazę, konewkę, ziemię, nasionka. Przed przystąpieniem do pracy poznały warunki potrzebne roślinom do wzrostu. Następnie wysiewały do doniczek nasiona i cebulki. Założone hodowle wzbogaciły kącik przyrody, który stał się miejscem do obserwacji kolejnych etapów wzrostu roślin. Kiedy wyrosną będą źródłem witamin na kanapkach i do zup. Celem tego działania było zapoznanie NASZYCH MRÓWECZEK z potrzebami i wymaganiami roślin, kształtowanie nawyków dbania o rośliny oraz ukazanie dzieciom prostych prac gospodarczych..
Grupa Mrówek, rozpoczęła cykl „kodowanie na dywanie”. Podczas zajęć z kodowania nasze Mrówki kształtują umiejętność kodowania, doskonalą zdolność rozpoznawania i posługiwania się pojęciami: koloru, kształtu, wielkości i grubości. Rozwijają przy tym spostrzegawczość wzrokową, orientację w przestrzeni, logiczne myślenie, umiejętność dedukcji, wnioskowania, segregowania i klasyfikowania.
Nowy tydzień Mrówki rozpoczęły aktywnie, była gimnastyka stóp, która bardzo spodobała się dzieciom - zadania w książkach, a po drugim śniadaniu poszliśmy do skateparku, gdzie zrobiliśmy zawody rowerowe. Jazda na rowerze pomaga rozwijać poczucie równowagi, kształtuje koordynację ruchową, poprawia kondycję, rozwija nawyk aktywności ruchowej, ciekawość świata i zdrową konkurencję. Na zakończenie przypomnieliśmy sobie zasady ruchu drogowego.
Strona 2 z 6